سئو به روشهای معمول سئوی داخلی و سئوی خارجی و خرید بک لینک محدود نمی شود .
باید از کلمات کلیدی ، بک لینک ایجاد و محتوای ارسال وبلاگ فراتر بروید. تنها در صورت ایجاد بنیان فنی قوی در وب سایت خود ، بهترین شانس برای رتبه بندی در نتایج موتور جستجو را خواهید داشت.
ببینید ، Google بسیار پیچیده تر شده است. اما ، اگر می توانید به ربات های موتور جستجو کمک کنید تا معماری وب سایت شما را درک کنند ، آنها به راحتی محتوای شما را می خوانند و فهرست می شوند. و ، تغذیه اطلاعات به روشی که رباتهای جستجو دوست دارند به شما کمک می کند تا نتایج جستجوی عالی را بدست آورید.
آیا فکر می کنید جنبه هایی که بخشی از سئو و خرید بک لینک هستند چیست؟
این شامل بهینه سازی URL ها ، ناوبری وب سایت شما با لینک سازی مناسب، خرید بک لینک رفع کد وب سایت و استفاده از برچسب های مناسب عنوان یا برچسب های alt بر روی تصاویر است.
اکنون ، من می توانم درک کنم که آیا پس از شنیدن چنین اصطلاحات فنی عصبی می شوید ، به هر حال ، وبلاگ نویسی باید یک رسانه رسانه ای آسان باشد
کلاه به همین دلیل در این مقاله، من یک چک لیست سئو فنی این است که دوستانه برای مبتدیان پست وبلاگ اما هنوز هم ارائه می دهد خوانندگان خود را یک تجربه کاربری مثبت آماده کرده ایم.
آماده رشد ترافیک ارگانیک خود با سئو فنی هستید؟
بیایید شروع کنیم.
1. وب سایت خود را بررسی بزنید و ساختار نامرتب URL خود را اصلاح کنید
یک معماری سایت عالی ، عشق مورد نیاز موتورهای جستجو را برای شما به ارمغان می آورد.
با بارگیری Screaming Frog (محدودیت 500 URL در نسخه رایگان) ، با خزیدن در وب سایت خود شروع کنید . این عناصر اصلی را در سایت واکشی می کند ، عناوین صفحه های تکراری ، توضیحات متا را پیدا می کند و همچنین ساختار URL شما را بررسی می کند.
برای شروع ، دامنه ریشه خود را در کادر خالی وارد کنید و دکمه شروع را فشار دهید.
این ابزار بسته به اندازه وب سایت شما سریعاً نتایج را پردازش می کند. در بالا یک نوار پیشرفت وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید.
پس از تجزیه و تحلیل ، با بررسی برگه "کدهای پاسخ" شروع کنید . این کدهای وضعیت HTTP آدرس های اینترنتی شما را نشان می دهد.
من اهمیت این کدهای وضعیت و تغییر مسیرها را در نقطه شماره 2 توضیح می دهم.
همچنین باید با ورود به Google Search Console خطاهای خزش وب سایت خود را بررسی کنید . خطاهای خزنده را می توان در گزارش پوشش فهرست از طراحی جدید Search Console یافت
بعد ، برگه URL ابزار را بررسی کنید و ستون را بر اساس طول مرتب کنید.
یو آر ال مناسب برای همه موتورهای جستجو کوتاه (4 تا 5 کلمه) است و توضیح دهنده محتوای داخل آن است . برای توضیحات بیشتر از برچسب عنوان و متا توضیحات خود استفاده کنید.
URL های طولانی غیر طبیعی و URL های غیر کاراکتر ASCII را که می توانند باعث مشکلات نمایه سازی شوند ، شناسایی کنید. Screaming Frog دارای فیلترهایی برای مرتب سازی چنین URL هایی با کلیک یک دکمه است.
اطمینان از داشتن عنوانی جذاب و ضعیف ، اندازه تصویر مناسب و متا توضیحات قانع کننده بخشی از SEO در صفحه است. بنابراین ، من در این مورد بحث نخواهم کرد ، مگر اینکه یادآوری کنم شما باید برچسب alt را به درستی تعریف کنید تا تصاویر در پست وبلاگ شما شناسایی و ارزش گذاری شود. ابزار دارای زبانه ها و فیلترها برای این موارد است.
یک جنبه مهم این ابزار ایجاد نقشه سایت XML است - یک نقشه راه وب سایت برای موتورهای جستجو برای نشان دادن چگونگی سازماندهی محتوای شما. این برای نتایج جستجو ضروری است.
برای یافتن ویژگی زیر نقشه سایت> ایجاد نقشه سایت XML باید از نوار پیمایش بالا استفاده کنید.
یک وب سایت بزرگ می تواند چندین نقشه سایت داشته باشد. زیرا یک نقشه سایت XML نمی تواند بیش از 50،000 URL داشته باشد و اندازه فایل نقشه سایت باید کمتر از 10 مگابایت باشد.
پس از ایجاد ، می توانید نقشه سایت را با استفاده از "Crawl >> Sitemaps >> Add / Test Sitemap" از کنسول جستجوی Google ارسال کنید.
من همچنین به شما توصیه می کنم یک نقشه سایت HTML ایجاد کنید که توسط کاربران قابل خواندن باشد (همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند). اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از پلاگین Yoast's SEO برای ایجاد نقشه سایت HTML استفاده کنید.
با بازگشت به سال 2007 ، گوگل و یاهو متحد شدند و از سیستمی برای کشف خودکار نقشه سایت استفاده کردند - بدون اینکه نیازی باشید نقشه سایت خود را به همه موتورهای جستجو ارسال کنید.
بنابراین ، شما همچنین باید مکان نقشه سایت خود را در زیر پرونده robots.txt وب سایت خود به اشتراک بگذارید. این مقاله توضیح می دهد که چگونه می توانید با استفاده از یکپارچه سازی مکان نقشه سایت خود ، یک پرونده ربات ایجاد کنید.
نکته حرفه ای: محتوای وب سایت خود را سیلو کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند درک کنند وب سایت شما چیست. این بدان معنی است که شما مطالب خود را به دسته های قابل درک تقسیم می کنید و همه صفحات وب سایت شما در طی 3-4 کلیک قابل دسترسی هستند.
صفحاتی که عمیق تر از 4 کلیک دارند ممکن است در خزیدن با مشکل روبرو شوند و در نتیجه نتایج جستجو ضعیف باشد. بنابراین ، از فیلترهای مناسب و پیمایش وجهی استفاده کنید . فقط با چند کلیک می توانید میلیون ها نتیجه را به نتایج اساسی برسانید.
2. برای بهینه سازی بودجه خزیدن ، تغییر مسیرها را به درستی پیاده سازی کرده و پیوندهای خراب خود را برطرف کنید
ایجاد پیوند خوب با اطمینان از اینکه افراد می توانند محتوا را پیدا کنند شروع می شود. بیایید در مورد مهمترین کدهای وضعیت - 301 ، 302 و 404 صحبت کنیم.
با درک نحوه استفاده از نسخه صحیح تغییر مسیرها هنگام ایجاد لینک شروع کنید. بسیاری از مدیران وب بین این موارد اشتباه می گیرند:
301- هدایت دائمی که 90-99٪ از قدرت صفحه اصلی را منتقل می کند.
302- یک تغییر مسیر موقت است که به موتور جستجو نشان می دهد صفحه اصلی به زودی بازیابی می شود.
اگر به جای 301 از تغییر مسیر 302 استفاده می کنید ، موتورهای جستجو را گیج می کنید. و اگر یک تغییر مسیر 301 برای مدتی باقی بماند ، ترافیک خود را از دست خواهید داد.
به عنوان یک قاعده کلی:
اگر دیگر تمایلی به داشتن صفحه ای در وب سایت خود ندارید ، 301 آن را به صفحه مرتبط و به روز شده هدایت کنید.
همچنین باید به صفحاتی که کد خطای 404 را نشان می دهند توجه ویژه ای داشته باشید (از طریق Google Search Console و Screaming Frog در نقطه 1).
آنها ممکن است صفحات وب سایت شما باشند که:
به مکان های جدید منتقل شده اند ،
توسط دیگر مدیران وب به اشتباه پیوند داده شده است ،
آیا URL ها از وب سایت شما حذف شده اند
نکته اصلی این است که این URL های نادرست وقت گوگل را هدر می دهند و محتوای موجود در وب سایت شما را نمایه می کند و به نتایج جستجوی شما آسیب می رساند.
چطور؟
Google بر اساس Page Rank آنها به هر وب سایتی بودجه خزیدن اختصاص می دهد (این یک معیار داخلی است که توسط تیم جستجوی گوگل استفاده می شود ، نه آنچه را مشاهده می کنید).
اگر بودجه ارزشمند خود را صرف پیوندهایی کنید که حتی وجود ندارند ، در نتیجه پهنای باند برای اسکن URL های مهم محدود می شود ، در نهایت معنی می شود ، موتورهای جستجو آن را رد می کنند و ممکن است افراد به راحتی به آخرین پست وبلاگ شما نرسند.
بنابراین ، یا یک صفحه 404 کاربرپسند ایجاد کنید که شخصیت برند شما را نشان دهد یا 301 صفحه خطای 404 را به صفحه مربوطه وب سایت خود هدایت کنید تا آب پیوند را حفظ کند.
برای اطمینان از اینکه Google مهمترین URL های وب سایت شما را جستجو می کند ، باید پیوندهای داخلی معنی دار و کاربر پسندی داشته باشید. به طور طبیعی ، از متن لغت کلمات کلیدی استفاده کنید و کاربران خود و همچنین ربات ها را به سایر صفحات مرتبط در یک مقاله کانال کنید.
شما ارتباط کلمات کلیدی را ایجاد می کنید و قابلیت خزش پذیری وب سایت خود را بسیار بهبود می بخشید.
اگر می خواهید مهمترین صفحات را تعیین کنید (براساس پیوندهای داخلی) ، می توانید به گزارش پیوند داخلی خود ، در داخل کنسول جستجوی Google دسترسی پیدا کنید. درک این موضوع به شما در لینک سازی آینده نیز کمک می کند .
HubSpot در تجزیه و تحلیل خود دریافت که 404 صفحه آنها در حقیقت جواب 200 را به جای پاسخ سرور 404 حل می کنند. این بدان معناست که آنها از گوگل می خواهند 404 صفحه خود را خزنده و ایندکس کند .
علاوه بر این ، آنها همچنین بسیاری از لینک های ورودی نادرست از وب سایت های دیگر را پیدا کردند. به عنوان مثال ، آدرس اینترنتی آنها - http://www.hubspot.com/products/inbound-marketing/ دارای 370 پیوند بود (از جمله پیوند .gov). و چنین صفحه ای حتی در وب سایت آنها وجود نداشت!
آنها پس از اسکن صفحه "یافت نشد" خود ، دریافتند که این صفحه دارای بیش از 8000 بک لینک از بیش از 2000 دامنه مختلف است.
آنها صفحه "پیدا نشد" را حذف کردند تا به یک صفحه 404 برود. و ، آنها 301 تغییر مسیر را تنظیم کرده و جستجوگران با URL های نادرست را به صفحات مربوطه در وب سایت های خود ارسال می کنند.
3. نامه های ناخواسته را از کد خود حذف کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگیری می شود
تا زمانی که در غار زندگی نکنید ، از اهمیت بارگیری سریع وب سایت خود آگاه هستید.
تأخیر در هر ثانیه می تواند 7٪ از ضرر در تبدیلات داشته باشد. شما می خواهید موتورهای جستجو شما را پیدا کنند ، سریع شما را پیدا کنند و سپس در اسرع وقت بارگیری کنند.
و سرعت بالاتر نیز با رتبه بندی بالاتر جستجو ارتباط دارد.
اگر بارگیری بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 40٪ از افراد وب سایت را می بندند. با افزایش سرعت می توانید پاسخ هایی را به افراد با دامنه کم توجه ارائه دهید. تعامل بیشتر ، تجربه کاربری بالاتر و رتبه بندی بالاتر خواهید داشت.
بیایید با درک مواردی که وب سایت شما را آزار می دهد ، با ابزار PageSpeed Insights گوگل شروع کنیم . فقط آدرس اینترنتی خود را به داخل ابزار وصل کرده و دکمه "تجزیه و تحلیل" را برای دریافت اطلاعات مربوط به نحوه مشاهده موتور جستجو از سایت خود بزنید
نمره بالای 80 خوب است. اما ، شما باید مشکلات ارائه شده توسط ابزار را برطرف کنید.
اگر می خواهید زمان دقیق بارگیری وب سایت شما طول بکشد ، به Pingdom رفته و تست سرعت آنها را انجام دهید.
شما زمان بارگیری وب سایت خود را همراه با اندازه صفحه ، درجه و تعداد درخواست هایی که وب سایت شما ارسال می کند ، دریافت خواهید کرد.
اگر وب سایت شما در عرض 7 ثانیه بارگیری می شود ، باید روی توصیه های پیشنهادی این ابزار کار کنید.
با نصب CloudFlare - یک شبکه رایگان تحویل محتوا - شروع کنید . این می تواند 60٪ از پهنای باند شما را ذخیره کند و به طور قابل توجهی تعداد درخواست های ارسال شده توسط وب سایت شما را کاهش دهد.
در مرحله بعدی ، کاربران وردپرس می توانند یک پلاگین cache مانند W3 Total Cache نصب کنند.
فقط با انجام این چند تغییر ، کریس موفق شد 8 ثانیه از زمان بارگذاری وب سایت خود ، از 9.18 ثانیه تا 1.98 ثانیه ، اصلاح کند.
بسیاری از مشکلات رایج باعث می شود که زمان بارگیری کند بر موفقیت موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد. Venture Harbour در جمع آوری 22 قطعنامه برای بهبود سرعت سایت در اینجا کار بزرگی انجام داده است .
توجه داشته باشید که بهبود سرعت بارگذاری وب سایت خود در موبایل و دسک تاپ مراحل مختلفی را در بر می گیرد. از آنجا که یک تجربه عالی موبایل نیز به همان اندازه مهم است ، در این مقاله صفحه فرود موبایل ، برخی از نکات را برای سرعت بخشیدن به وب سایت تلفن همراه خود بررسی کنید .
4- مشکلات محتوای تکراری و نازک را حل کنید
پس از به روزرسانی گوگل 2011 پاندا که وب سایت ها را به دلیل کیفیت پایین محتوای مجازات می کند ، مشکلات محتوای نازک و تکراری ظاهر شد.
Duplicacy موتورهای جستجو را که سعی در یافتن مرتبط ترین صفحه در وب سایت شما دارند ، اشتباه می گیرد و ممکن است ترافیک جستجو را از دست دهید.
به گفته مت کاتس ، حدود 25-30٪ از وب محتوای تکراری است.
چگونه مشکلات محتوای تکراری را برطرف می کنید؟
با اسکن وب سایت خود با Siteliner شروع کنید . این برنامه تا 250 صفحه خزیده و محتوای تکراری را به شما نشان می دهد ، که براساس درصد مطابقت مرتب شده است.
همچنین می توانید از کنسول جستجوی Google برای بررسی موارد تکراری استفاده کنید. به بخش "جستجو در جستجو" در HTML بروید و روی شماره کلیک کنید تا موارد خاص محتوای تکراری را دریافت کنید.
بسته به شرایط خود ، می توانید به 3 مرحله زیر برای حل مشکلات محتوای تکراری متوسل شوید:
1. برچسب های "noindex" را پیاده سازی کنید - اگر به دلیل صفحه بندی با موضوعات تکراری روبرو هستید ، می توانید مقدار برچسب روبات های متا را بر روی "noindex ، follow" تنظیم کنید. این اطمینان می دهد که موتورهای جستجو پیوندهای صفحه مشخص را خزنده می کنند ، اما آنها را در فهرست خود قرار نمی دهند.
2. برچسب rel = "canonical" را در <head> صفحه تکراری پیاده سازی کنید - این روشی برای نشان دادن نسخه دلخواه صفحه شما به Google است.
و ، این مشکلات محتوای تکراری ناخواسته ایجاد شده در نتیجه شناسه های جلسه ، کدهای وابسته و پارامترهای URL را برطرف می کند.
در اینجا 3 URL وجود دارد که بازدید کننده را به همان صفحه می برد ، اما ممکن است به عنوان صفحات جداگانه در موتورهای جستجو فهرست شود و منجر به مجازات شود:
3. مقدار محتوای تکراری را حذف یا کاهش دهید - اگر امکان اجرای آن برای شما وجود دارد ، این یک راه حل ساده است.
4. با استفاده از قطعه های غنی در SERP ، لبه خود را بدست آورید
آیا در مورد نشانه گذاری طرحواره چیزی شنیده اید ؟
این یک استاندارد واژگان داده ای ساختار یافته است که توسط اکثر موتورهای جستجو توصیه می شود.
ربات های جستجو از این داده ها برای درک محتوای شما ، دسته بندی صفحات شما و نمایش قطعه های غنی در SERP استفاده می کنند. نشانه گذاری طرح فاکتور رتبه بندی جستجو نیست ، اما می تواند بر CTR شما تأثیر مثبت بگذارد .
گرچه طرحواره جدید نیست ، اما شامل کار دستی است ، بنابراین بسیاری از مدیران وب آن را اجرا نمی کنند. در بیش از 200 میلیون صفحه خزنده توسط Raven ، 80٪ صفحات از میکرو داده استفاده نمی کردند.
می توانید با Markup Helper گوگل شروع کنید . این کار مرحله به مرحله شما را در روند برچسب گذاری اطلاعات در یک URL پیش می برد. می توانید این آموزش دقیق نشانه گذاری طرحواره را انجام دهید .
اگر از وردپرس استفاده می کنید ، افزونه Schema Creator نیز می تواند در تغذیه برخی مقادیر کمک کند.
نتیجه
اهمیت SEO فنی را برای بهبود نتایج جستجو تضعیف یا دست کم نگیرید . HubSpot با ایجاد تغییرات SEO فنی در وب سایت های خود ، فقط در طی یک ماه توانست بازدید خود را 51.14٪ افزایش دهد.
چارچوب 5 ماده ای در این مقاله برای مبتدیان آسان است. و این یک پایه محکم برای تلاش های شما در زمینه سئو ایجاد خواهد کرد.
رسانه های اجتماعی به سادگی پست وبلاگ شما را ویروسی نمی کنند. شما باید موتورهای جستجو را با برچسب عنوان مناسب ، برچسب alt و کلیه اجزای پیوند درست ایجاد کنید.
از محتوای تکراری جلوگیری کنید و از ابزارهای مورد بحث برای بهبود بازدید استفاده کنید زیرا موتور جستجو سایت شما را بیشترین ارتباط را با هر تجربه کاربری می داند.
اگر هنوز با یک مفهوم SEO فنی اشتباه گرفته اید ، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم.
چه شماره مشکلی است که شما را از انجام بازرسی فنی SEO در وب سایت شما باز می دارد؟
یا اگر یک متخصص SEO فنی هستید ، لطفاً هرگونه نکته اضافی را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.